WSZYSTKO 10% TANIEJ
KOD: LATO
WSZYSTKO 10% TANIEJ
KOD: LATO

9 sprawdzonych sposobów na dobry sen!

Wprowadź je w życie i znów śpij jak dziecko.

Zdarza Ci się przewracać z boku na bok bez zasypiania? Denerwujesz się, że wstaniesz niewyspany?

To w dzisiejszych czasach coraz częstszy problem. Żyjemy w ciągłym stresie, nasz mózg odbiera miliony bodźców każdego dnia.
Niejednokrotnie bowiem zabieramy ze sobą do łóżka wszystkie niedokończone sprawy i problemy dnia codziennego. Przez co zamiast w spokoju oddać się w objęcia snu, myślimy o tym, czego dziś zapomnieliśmy lub nie zdążyliśmy zrobić i jakie straszne rzeczy czekają nas następnego dnia.

Sen jest bardzo ważny dla Twojego organizmu.

W pierwszej kolejności należy pamiętać o tym, że podczas snu nasilają się procesy regeneracyjne całego organizmu. Odpoczywa każda nasza pojedyncza komórka, która w ciągu dnia jest pobudzana. Mózg się restartuje, zapisuje potrzebne mu informacje i przygotowuje do pracy kolejnego dnia.

Niedobór snu jest bezpośrednią przyczyną rozdrażnienia, złego humoru i problemów z koncentracją. Poza tym zwiększa ryzyko pojawienia się wysokiego ciśnienia krwi, cukrzycy i chorób serca oraz depresji. Jakość snu ma również bezpośrednie przełożenie na wydajność naszej pracy.

Na szczęście istnieje kilka sztuczek, których zastosowanie przyśpieszy zasypianie i polepszy jakość snu.

9 zasad dobrego snu wg MARO HOME

1. Rozdziel wypoczynek od pracy

Problem ze znalezieniem różnic pomiędzy pracą, a wypoczynkiem mają główniej osoby pracujące z domu lecz nie tylko…
Często nawet po skończonym dniu pracy, przynosimy jej nadmiar ze sobą do domu i nie potrafimy oddzielić jej grubą kreską od naszego czasu na relaks i sen.

Dlatego warto jest wyznaczyć sobie konkretną godzinę, o której wyłączamy komputer, chowamy papiery do teczki i nie używamy telefonu do celów służbowych. I spędzamy resztę dnia tak jak tylko tego chcemy relaksując się bez ekranów. Wyloguj się do życia!

2. Łóżko ma proste zadanie

Łóżko służy przede wszystkim do spania i kilku innych miłych rzeczy. Ale na pewno nie do pracy! Nie i koniec.
Jeśli sypialnia jest Twoim miejscem pracy – pamiętaj by skutecznie podzielić ją na strefy. Wstaw choć maleńkie biurko lub stolik i ograniczaj się do pracy właśnie w tym miejscu.

3. Ustal nocną rutynę

Ustalona stała godzina, o której będziesz chodzić może mieć nieocenione zalety dla Twojego organizmu. Wyznacz orientacyjną godzinę pójścia spać i postaraj trzymać się jej każdego dnia. Pozwoli to zredukować ilość stresu nagromadzonego przez cały dzień i nastawi ciało na odpoczynek.

4. Ruch

Uważa się, że siedzenie w dzisiejszych czasach jest porównywane z paleniem.

20-30 minut ćwiczeń dziennie w znaczącym stopniu polepsza jakość naszego snu i ogólne samopoczucie. W czasie treningu produkujemy endorfiny, które pomagają obniżyć poziom stresu, oraz zmniejszają ryzyko pojawienia się objawów niepokoju i depresji.

Intensywnie ćwiczyć można w godzinach porannych i popołudniowych. Duża aktywność fizyczna jest niewskazana na 2 godziny przed snem.

5. Śpij pod pościelą z naturalnych materiałów

Najlepsza będzie pościel ze 100% bawełny lub kory. Taka pościel z ekologicznych materiałów pozwoli skórze oddychać i dobrze odprowadza wilgoć, którą ciało wytwarza podczas snu. Sprzyja ona zdrowemu i komfortowemu wypoczynkowi, a także zapobiega reakcjom alergicznym i innym podrażnieniom skóry.

Przebadane laboratoryjnie pościele z naturalnych materiałów posiadające certyfikat Oeko-Tex poświadczający przebadanie na szkodliwe substancje znajdziesz tutaj.

6. Nie zabieraj telefonu do łóżka

Niebieskie światło emitowane przez ekrany telefonów błyskawicznie pozbawia nas ochoty na sen dlatego tak ważne jest aby załatwić wszystkie sprawy z telefonem przed położeniem się spać, a najlepiej przestać go używać na godzinę przed snem aby nasz mózg miał również czas na relaks.

Przypomnij sobie o książce, która czeka aż ją przeczytasz zamiast w nieskończoność przewijać Facebooka czy Instagrama.

7. Wywietrz sypialnie

Przewietrzenie pomieszczenia, w którym będziemy spać jest niemalże obowiązkowe. Nawet zimą. A może nawet szczególnie zimą. Powietrze nagrzane przez kaloryfery jest koszmarnie suche. Odrobina wilgotnego powietrza z dworu jest w tym wypadku wybawieniem. Świeże powietrze sprawi, że poczujesz się lepiej i łatwiej będzie Ci zasnąć.

8. Nie śpij ze zwierzętami

Coraz większa liczba osób może pochwalić się posiadaniem swojego pupila. Jednak zwierzęta domowe powinny mieć wyznaczone własne miejsce do spania i niekoniecznie powinno się ono znajdować akurat w sypialni.

Głodny, miauczący kot spacerujący po kołdrze czy pies spychający Cię z poduszki bo uważa, że ona się jemu bardziej należy nie wpłynie dobrze na jakość Twojego snu.

9. Relaksująca kąpiel


Kąpiel z dużą ilością bąbelków i olejków eterycznych to idealny sposób na rozluźnienie się przed snem.
Jasne, nie każdy ma w domu wannę. Spokojny, ciepły prysznic też zda tutaj egzamin, a Twoje ciało będzie odprężone i gotowe do spania.

Jeżeli nasze rady to dla Ciebie za mało i potrzebujesz czegoś więcej to zapraszamy do naszego sklepu internetowego z pościelą . Znajdziesz tam wiele naturalnych produktów, które sprawią, że Twój sen będzie jeszcze przyjemniejszy!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *